KULIT CANTIK SEPERTI PELAKON KOREA



Tak perlu sembunyi disebalik solekan tebal atau mendapatkan rawatan di pusat-pusat kecantikan. Ada cara yang lebih mudah dan murah untuk anda amalkan hanya menggunakan bahan-bahan yang mudah didapati dari alam semulajadi.

Senang sangat nak jaga kulit wajah kalau ada 7 bahan utama ni:

1. Lemon
- Potong lemon kepada dua bahagian. Perah dan ambil jusnya. Sapukan jus lemon tadi di seluruh bahagian muka setiap malam sebelum tidur. Anda juga boleh saja letakkan hirisan lemon di bahagian pori-pori yang terbuka luas. Selain membantu mengecilkan masalah berkenaan, wajah anda juga akan kelihatan lebih tegang!

2. Tomato
- Amalkan menyapu wajah dengan masker daripada buah tomato. Caranya mudah, lumatkan buah tomato sehingga halus sebelum disapu pada wajah. Biarkan kering seketika dan bilas dengan menggunakan air yang dingin. Air dingin dapat menambah kesegaran wajah anda.

3. Madu
- Antara khasiat madu adalah membantu mengecilkan pori-pori wajah. Sapukan sahaja madu disekitar wajah dan urut lembut. Biarkan kering seketika dan bilas dengan air dingin. Anda boleh campurkan madu dengan sedikit jus lemon. Jus lemon dapat membantu memaksimumkan fungsi madu bagi mengecilkan pori-pori wajah anda. Amalkan dengan kerap sebagai masker sebelum tidur untuk hasil yang lebih baik.

4. Timun
- Haluskan timun dengan menggunakan mesin pengisar. Kemudian, tambahkan sedikit tepung jagung dan gaul sebati. Gunakan sebagai masker dan biarkan sehingga kering. Bilas dengan air dingin.

5. Ais
- Menggunakan ais untuk mengecilkan pori-pori adalah satu langkah yang paling mudah dan cepat. Hanya gosokkan ais pada wajah selama 15 - 30 minit sebelum tidur. Pastikan anda telah membersihkan wajah terlebih dahulu sebelum menggosokkan ais. Ini bagi memastikan wajah bebeas dari sebarang kotoran yang boleh menyumbatkan pori-pori wajah ketika proses menggosok ais. Ais ini akan membantu mengurangkan penghasilan minyak pada wajah.

6. Putih
- Sungguhpun baunya kurang menyenangkan, tapi tahukah anda bahawa putih telur mengandungi asam amino dan enzim lain yang dapat menjadikan kulit wajah anda lebih muda. Sapu putih telur ke seluruh wajah dan tutup dengan tisu ala-ala masker. Setelah putih telur benar-benar kering di wajah, tanggalkan tisu pada kulit wajah dan bersihkan kotoran yang melekat. Kulit terasa tegang dan pori-pori terbuka luas juga mengecil.

7. Jus Vanilla
- Amalkan dua sudu jus vanilla waktu pagi dan waktu malam setiap hari. Rasanya cukup enak pasti membuatkan anda tidak ingin berhenti untuk menikmatinya setiap hari.

Jus Vanilla (DRESELLA JUICE)

PM/SMS/Whatsapp "Cinta" ke 017-4747300 / 016-3119411 Sekarang
PM/SMS/Whatsapp "Cinta" ke 017-4747300 / 016-3119411 Sekarang
PM/SMS/Whatsapp "Cinta" ke 017-4747300 / 016-3119411 Sekarang


Comments

  1. Mohegan Sun Arena Tickets - KTRH
    Find 군산 출장샵 Mohegan 안양 출장안마 Sun Arena venue concert and event schedules, venue information, directions, and seating charts.Jan 전주 출장마사지 15, 2022The Pink Floyd Laser Feb 19, 2022Bowzers 부산광역 출장안마 Rock 포천 출장안마 Feb 25, 2022Gordle Brothers

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KELEBIHAN VANILLA

90% LELAKI SUKA WANITA BERKULIT CERAH

KULIT MULA CANTIK DENGAN DRESELLA JUICE