MENGECILKAN LIANG PORI





Masalah pori-pori wajah terbuka adalah disebabkan faktor genetik keturunan. Genetik bukan sahaja akan mewariskan warna kulit, warna anak mata, malahan juga mewariskan struktur pori-pori wajah seseorang itu.

Apabila seseorang itu semakin meningkat usia, secara semulajadi penghasilan Elastin akan berkurang. Elastin ialah keanjalan kulit untuk meregang dan kembali asal. Bila Elastin berkurangan, ia menyebabkan kulit mengendur dan menyebabkan pori-pori wajah kelihatan lebih besar.

Wajah yang sering terdedah dengan radiasi ultraviolet cahaya matahari boleh menyebabkan dinding liang pori menebal menyebabkan kecacatan kekal. Selalunya dialami oleh orang lelaki.

Liang pori tidak boleh terus ditutup tapi boleh dikecilkan.

Tips berkesan kecilkan liang pori yang besar dan terbuka:
1) Penjagaan Wajah
- Rutin penjagaan yang asas seperti membersih, menyegar dan melembapkan kulit wajah tapi kena gunakan produk yang bersesuaian dengan jenis kulit la ye.
- Selain itu, jangan lupa melindungi kulit dengan krim pelindung cahaya (sunblock). Ini bukan sahaja untuk mengelakkan masalah pigmentasi malah mengatasi pembukaan pori kerana cahaya matahari merupakan salah satu punca pori-pori wajah terbuka.

2) Buang Sel Kulit Mati
- Dengan menggunakan scrub muka secara rutin sebanyak 2 kali seminggu, anda akan dapat membuang sel-sel kulit mati pada muka sehingga mengurangkan penyumbatan pada pori-pori muka sekaligus akan mencegah jerawat tumbuh.
- Tapi hati-hati ya untuk kulit yang berjerawat, penggunaan scrub amat tidak digalakkan kerana akan menyebabkan luka pada jerawat.

3) Stimkan wajah anda
- Apa yang anda perlukan adalah air panas, lemon, ais dan tuala
- Isi mangkuk besar dengan air panas dan letakkan muka anda di atasnya selama 3-5minit
- Selepas itu, letakkan beberapa jus lemon di atas kain tuala anda dan sapukan ke seluruh muka
- Bilas dengan air, kemudian sapu ais di seluruh muka anda
- Beri perhatian khusus kepada kawasan liang terbesar
- Teruskan rawatan ini untuk setengah minit atau lebih. Liang anda akan menjadi lebih kecil dalam masa yang singkat.

4) Ambil Jus Vanilla Dresella

Jus Vanilla (DRESELLA JUICE) sangat sesuai diamalkan oleh lelaki dan wanita pada semua peringkat umur. Ianya bertindak untuk mengecilkan liang pori serta menyegarkan kulit.

PM/SMS/Whatsapp "Cinta" ke 017-4747300 / 016-3119411
PM/SMS/Whatsapp "Cinta" ke 017-4747300 / 016-3119411
PM/SMS/Whatsapp "Cinta" ke 017-4747300 / 016-3119411


Comments

Popular posts from this blog

KELEBIHAN VANILLA

90% LELAKI SUKA WANITA BERKULIT CERAH

KULIT MULA CANTIK DENGAN DRESELLA JUICE